یک لیست کامل برای اینکه کارهای خانه را سریع تر انجام دهید | سری دوم
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

فرش و اثاثه یا لوازم داخلی
تمیز کردن فرش
بیل آکسفورد / E + / گتی ایماژ
با خاموش شدن فعالیت های تابستانی و قبل از اینکه همه به سمت فعالیت های داخل منزل بروند ، زمان مناسب تمیز کردن فرشها و روفرشی ها برای از بین بردن آلودگی ها ، گرده ها و پوست حیوانات اهلی است.

خودتان می توانید این کار را با اجاره ماشین نظافت و راه حل های مناسب از یک مرکز خانه انجام دهید یا با یک متخصص تماس بگیرید. اگر تصمیم دارید خودتان با مشکلات روزمره مقابله کنید ، روزی را انتخاب کنید که ترافیک پا زیاد نباشد و حتما قبل از تمیز کردن ، لکه ها را قبل از تمیز کردن انجام دهید. مبلمان را از روی فرش بردارید یا مربع های پلاستیکی (درهای ظرف نگهداری مواد غذایی بسیار کار می کنند) را در زیر پاها قرار دهید تا از لکه دار شدن جلوگیری کند.

برای اثاثه یا لوازم داخلی ، محلول های تمیز کننده را در یک مکان پنهان آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تغییر رنگ پارچه نمی شوند. بیشتر مراقب باشید که مبلمان بیش از حد با محلول تمیز کننده اشباع نشود. رطوبت بیش از حد می تواند باعث ایجاد کپک و کپک در پر کننده های بالشتک شود.

06
از 10
تشک
تشک
baytunc / E + / گتی ایماژ
تشکها در طول سالها به طرز چشمگیری بهبود یافته اند اما هنوز به کمی توجه نیاز دارند. حداقل سالی یک بار به تشک خود تمیزکاری و تغییر موقعیت دقیق دهید.

حتی اگر از روکش تشک با اعتقادات مذهبی استفاده کنید ، تشک ها گرد و غبار ، کنه های غبار و خاک بدن را جمع می کنند. پوشش را برداشته و آن را در آب داغ بشویید. برای تمیز کردن تشک ، قسمت بالا و پهلوها را به خوبی جاروبرقی کنید و در صورت داشتن فنرهای جعبه ای ، آنها را فراموش نکنید. تشک را از نظر وجود هرگونه لکه بررسی کرده و آنها را با محلول مواد شوینده ظرف و آب ملایم درمان کنید. از یک برس نرم استفاده کنید و از قسمت خارجی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن جلوگیری کند. محل را با پارچه آغشته به آب ساده بشویید و سپس بگذارید تا کاملا خشک شود. برای خشک کردن سریع ، از خشک کن موی کم استفاده کنید اما از گرمای زیاد خودداری کنید.

ممکن است بخواهید تشک را روی آن بچرخانید یا حداقل آن را بچرخانید تا به طور یکنواخت بپوشد.

07
از 10
کمد آشپزخانه ، کشو و انبار
انبار آشپزخانه
جول نیکولز / E + / گتی ایماژ
اوایل ماه نوامبر زمان خوبی برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه ، کشوها و انبار غذا است تا برای فصل تعطیلات آماده شوید. هر بار بخشی از کابینت ها را بردارید و آنها را کاملاً خالی کنید. قفسه ها را پاک کرده و در صورت لزوم با کاغذ قفسه خط بزنید.

قبل از بازگرداندن هر مورد ، نگاهی به آن بیندازید. زمان خوبی برای خلاص شدن از شر قطعات ناسازگار ، وسایلی است که هرگز استفاده نمی کنید و وسایل عجیبی که به آشپزخانه راه پیدا کرده اند. این امر به ویژه برای "کشوی ناخواسته" که به نظر می رسد همه چیز را جمع می کند مهم است.

هنگامی که با انبار غذا دست و پنجه نرم می کنید ، از نظر آلودگی حشرات مانند شپشک یا راش با دقت بررسی کنید. هر چیزی را که مشکوک به نظر می رسد و قدیمی است از بین ببرید. از وسایل اساسی مورد نیاز خود یک لیست تهیه کرده و در یک انبار تازه تمیز شده دوباره ذخیره کنید.

08
از 10
کمد حوله ها
پتو برقی کمد کتانی
AdShooter / E + / گتی ایماژ
فقط یک بار در سال کمد ملافه خود را خالی کرده و یک تمیزکاری کامل به آن بدهید. وقت بگذارید تا گرد و غبار و تار عنکبوت را با جاروبرقی از بین ببرید و قفسه ها را دوباره مرتب کنید.

قبل از اینکه هر مورد را دوباره در کمد قرار دهید ، یک نگاه انتقادی داشته باشید. هرگونه پارچه بلااستفاده را اهدا کنید و پارچه هایی را که پاره پاره شده اند ، بریزید. شاید لازم باشد کمی شستشو کنید یا چند ملافه سنگین به خشکشویی بفرستید.

قفسه ها را با توجه به نوع پارچه یا وسایل فصلی مرتب کنید. ست های ملحفه را کنار هم نگه دارید و در آخر وقت بگذارید تا یک ورق نصب شده را به درستی جمع کنید.
گاراژ ، زیرزمین و اتاق زیر شیروانی
یک گاراژ سازمان یافته
دون میسون / گتی ایماژ
هیچ کس انتظار ندارد که گاراژ ، زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی شما لکه دار باشد ، اما تمیزکاری خوب یکبار در سال مهم است. شما می توانید گرد و غبار و تار عنکبوت را جارو بزنید ، رطوبت یا مشکلات حشرات را بررسی کنید و همه چیزهای جمع شده را ارزیابی کنید.

وقت آن است که بی رحم باشید و وسایل شکسته را بیندازید و همه چیزهایی را که در طول سال گذشته استفاده نکرده اید ، اهدا کنید.

10
از 10
اسناد و پرونده ها
پرونده های سند
پیتر دازلی / انتخاب عکاس / گتی ایماژ
حتی وقتی بیشتر به سمت یک جامعه بدون کاغذ حرکت می کنیم ، به نظر می رسد هنوز مقادیر زیادی کاغذ وجود دارد که در طول سال جمع می شود. اگر طی سال گذشته کاملاً منظم نبوده اید ، ژانویه زمان مناسبی برای تنظیم پرونده های کاغذی و الکترونیکی است. از پوشه های پرونده یا یک پرونده قابل ارتقا برای نگه داشتن موارد در کنار هم استفاده کنید.

همانطور که کاغذهای غیرضروری را دور ریخته و خرد می کنید ، برای فصل مالیات و پیش از بازی آماده خواهید شد.یک





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: